본문 바로가기

음악 산책/재즈,팝,샹송, 칸소네

Bank of The Ohio.. / Olivia Newton John

 Banks Of The Ohio -- Olivia Newton John 
 
I asked my love to take a walk 
To take a walk, just a little walk 
Down beside where the waters flow 
Down by the banks of the Ohio  
나는 내 사랑에게 산책하자고 요청했네
산책하자고, 잠깐만 산책하자고
강물이 흐르는 강변을 따라 아래로 가면서
오하이오의 제방에서 아래로 가면서 
 
And only say  that you'll be mine 
In no others' arms entwine 
Down beside where the waters flow 
Down by the banks of the Ohio 
그리고 당신은 나의 것이 될거라고 말했어요
어떤 사람도 품에 안을 수 없다고
강물이 흐르는 강변을 따라 아래로 가면서
오하이오의 제방가에서 아래로 가면서
 
I held a knife against his breast 
As into my arms he pressed 
He cried "My love, don't you murder me 
I'm not prepared for eternity" 
나는 그의 가슴에 칼을 겨누었네
그가 누르는 나의 팔을 빼어서
그는 소리쳤죠 "내사랑, 나를 죽이지 말아요.
나는 영원을 위한 준비를 하지 못했어요." 
 
And only say that you'll be mine 
In no others' arms entwine 
Down beside where the waters flow 
Down by the banks of the Ohio 
그리고 당신은 나의 것이 될거라고 말했어요
어떤 사람도 품에 안을 수 없다고
강물이 흐르는 강변을 따라 아래로 가면서
오하이오의 제방가에서 아래로 가면서 
 
I wandered home 'tween twelve and one 
I cried, "My God, what have I done?" 
I've killed the only woman I love 
He would not take me for his bride 
나는 12시와 1시 사이 집에서 방황했었어
나는 소리쳤어. "하느님, 나는 무엇을 했어요
나는 내가 사랑하는 바로 그 사람을 죽였어요
그는 그의 신부를 위하여 나를 죽이지 않았던 거예요
 
And only say that you'll be mine 
In no others' arms entwine 
Down beside where the waters flow 
Down by the banks of the Ohio
Down by the banks of the Ohio 
그리고 당신은 나의 것이 될거라고 말했어요
어떤 사람도 품에 안을 수 없다고
강물이 흐르는 강변을 따라 아래로 가면서
오하이오의 제방가에서 아래로 가면서
오하이오의 제방가에서 아래로 가면서